ناکامی «امین حیایی» در فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته»
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۲۸۸۴
خبرگزاری میزان- فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» به کارگردانی «فرزاد موتمن» اکران در سینماهای کشور را پیش از شیوع کرونا و تعطیلی سالنهای سینما به نوعی پایان رساند و با وجود گیشه نسبتا خوب اما از لحاظ کیفی چند گام به عقب برای این کارگردان محسوب میشود. تاریخ انتشار: 10:30 - 06 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۷۵۹۵
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی «چشم و گوش بسته» به کارگردانی «فرزاد موتمن» اکران در سینماهای کشور را پیش از شیوع کرونا و تعطیلی سالنهای سینما به نوعی پایان رساند و با وجود گیشه نسبتا خوب اما از لحاظ کیفی چند گام به عقب برای این کارگردان محسوب میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در خلاصه داستان این فیلم «آمده است»: مردی توسط یک زن تبهکار کُشته میشود و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت میکنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آنها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیدامین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، پوریا پورسرخ، مانی حقیقی، محمدرضا صولتی بازیگرانی هستند که در فیلم موتمن به ایفای نقش پرداخته اند.
بارها گفته شده که سینمای کمدی در ایران تبدیل به تکرار شده از سوی دیگر نقدهای منتقدان هم در مواجهه با این آثار تکرار مکررات است، اساسا نمیشود باور کرد فیلمسازی مثل موتمن که مسلط به محتوا و فرم است چرا باید کارگردانیاش را خرج فیلمی کند که فاقد ارزشِ سینمایی ست.
چشم و گوش بسته با اینکه میخواهد یک اثر کمدی فانتزی باشد، اما گرایشاتِ ابتذال گونه اش کاملا مشهود است فیلمسازِ متفکر نتوانسته یک اثر کمدی خلق کند، قرار دادن دو تیپ در موقعیتهای مختلف که یکی نمیشنود و دیگری نابیناست به هیج وجه کمدی نیست یا بهتر است بگوییم فیلمساز نتوانسته از این موقعیتها کمدی خلق کند.
این شکل از داستان گویی که دو کاراکترِ مستقل در مسیر قصه تبدیل به پارتنر میشوند و وارد یک جریان یا موقعیت ناخواسته یا بی ربط میشوند که برای ادعای بی گناهی شان با تبهکاران روبرو میشوند کاملا یک قصه تکراری ست، اما موتمن در این راستا سعی نکرده که مسیر قصه گویی اش را از کلیشه نجات بدهد چرا که موقعیتهای پیش آمده به شدت منسوخ شده است از طرفی دیگر موتمن برای ایجاد قصه اش تنها به دو پارتنرش اکتفا کرده که آنها هم به دلیل ضعف در شخصیت پردازی نتوانستند جذابیتی برای مخاطب داشته باشند.
گیر افتادن آنها در یک موقعیت اشتباهی و دیالوگ گفتنهای بی اساس نمیتواند به فیلم کمکی کند، بیشتر این دیالوگها سخیف و مبتذل اند و کاربردی برای فیلم ندارند انگار این دیالوگها به شکل بداهه گفته شده است.
هزینه تولید فیلمهای سینمایی روز به روز در حال افزایش است اینکه فیلمسازی مثل موتمن چگونه میتواند بجای ساخت یک فیلم هنری که تخصص خاصی در آن دارد چشم و گوش بسته بسازد واقعا تاسف برانگیز است و تاسف برای سینمای ایران که فیلمسازهای مهمش به خزعبل سازی روی آوردند، سلیقه مخاطب هم روز به روز کاهش پیدا میکند.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران چشم و گوش بسته
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تداوم ناکامی جود بلینگام برابر بایرن مونیخ: بدون حتی یک پیروزی!
جود برابر بایرن مونیخ کمتر از انتظارات ظاهر شد
طرفداری | شب گذشته (سهشنبه) و در دیداری حساس از دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴، دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید به تساوی ۲-۲ رضایت دادند. جدال برگشت دو تیم، هفته آینده در استادیوم سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد.
بایرن مونیخ ۲-۲ رئال مادرید؛ آنها شماره ۷ دارند و نمیبازند!جود بلینگام که در ترکیب اصلی کهکشانیها برای این جدال قرار گرفته بود، عملکرد چندان خوبی برابر بایرن مونیخ نداشت و در اواسط نیمه دوم جای خود را به لوکا مودریچ داد.
بر اساس دادههای آماری، این برای اولین بار نبود که بلینگام برابر بایرن مونیخ به میدان میرود و در کسب پیروزی و حتی به ثمر رساندن گل برابر این تیم، ناکام میماند. ستاره انگلیسی قبلا ۸ مرتبه دیگر با پیراهن دورتموند مقابل بایرن مونیخ قرار گرفته و هیچگاه نتوانسته بود طعم پیروزی برابر این تیم را بچشد. باید دید در بازی برگشت، رئال مادرید میتواند با کسب پیروزی برابر شاگردان توخل به رکورد منفی بلینگام پایان دهد یا خیر.
آمار جود بلینگام برابر بایرن مونیخ ۹ بازی 7 شکست ۲ تساوی ۳ پاس گل ۰ گل زده ناکامی جود بلینگام در کسب پیروزی برابر بایرن مونیخ
از دست ندهید ????????????????????????
تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکستناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه میگیرد